woensdag 8 april 2015

D66 Overijssel onderdeel formatiebesprekingen

Na de verkiezingsuitslag is informateur René Paas in opdracht van het CDA gaan werken aan een advies voor de coalitievorming in Overijssel. Daarvoor zijn alle partijen in de Provinciale Staten van Overijssel gesproken. Het advies van de informateur om een coalitie van CDA, VVD, D66 en ChristenUnie te vormen valt in goede aarde bij D66.

Fractievoorzitter Margreet Overmeen: “D66 heeft in Overijssel de afgelopen jaren op een constructieve wijze oppositie gevoerd en wij zijn klaar om verantwoordelijkheid te nemen. Voor CDA, VVD en ChristenUnie is de werkgelegenheid in Overijssel het belangrijkste thema en dit verbindt ons, daarnaast zorgen D66 en VVD gezamenlijk voor een sterker liberaal geluid in onze provincie”.

De rest van deze maand zullen deze vier partijen gaan werken aan een hoofdlijnenakkoord. Tijdens de duidingsvergadering van 26 maart is namelijk een D66 motie aangenomen. Deze motie droeg op om een college te vormen die een brug kan slaan met de gehele Staten, waaronder ook oppositiepartijen. Margreet Overmeen: “Het maken van een hoofdlijnenakkoord laat expliciet ruimte voor de gehele Staten van Overijssel, inwoners en belanghebbenden om de puntjes op de i te zetten.”